Vi vill att medlemmar och kunder ska vara nöjda och vi försöker kontinuerligt att förbättra vårt arbete. Om du av någon anledning inte är nöjd med vårt bemötande får du gärna höra av dig till oss och berätta vad vi kan göra bättre.
Hör av dig först och främst till den medarbetare på Akademikerförsäkring som du haft kontakt med. Skulle du fortfarande vara missnöjd kan du gå vidare genom att skriva, ringa eller skicka e-post till kundklagomal@akademikerforsakring.se
Om klagomålet kan betraktas som ett enkelt fel eller ett missförstånd kommer vi att åtgärda det så snart som möjligt. I annat fall får du inom tre arbetsdagar en bekräftelse på att vi har tagit emot ditt klagomål.
Om vi inte kan lösa ärendet inom 14 dagar får du skriftlig information om läget, samt om den fortsatta handläggningen av ditt ärende.
Beslut om skador och riskbedömning hanteras av de ansvariga försäkringsbolagen. Akademikerförsäkrings ambition är att ett klagomål ska behandlas snabbt, effektivt och på ett omsorgsfullt sätt.
AB Akademikerförsäkring
Att: Klagomålsansvarig Cecilia Fochsen
Box 30120
104 25 Stockholm
Är du osäker på vilka försäkringar du behöver? Boka en kostnadsfri rådgivning så hjälper vi dig att se över helheten så att du får passande försäkringar. Mer om tjänsten.
Ring oss på 0771-111 999 eller boka tid via länken nedan.
Ring oss på 0771-111 999
Mån-fre: kl. 8.30-16.00
Lunchstängt: kl. 12.00-12.30