Värdecheck 1 000 kr Akademikerförsäkring stärker erbjudandet för fackliga medlemmar

Pressmeddelande 2017-03-01

Från och med 1 mars lanserar Akademikerförsäkring och Akademikerförbundet SSR ett förstärkt försäkringserbjudande till alla nya medlemmar i form av en värdecheck på 1 000 kr att använda till personförsäkringar hos Akademikerförsäkring.

– Vi har sedan 2012 aktivt arbetat med att utveckla försäkringsskyddet för nya medlemmar. Vi har gått ifrån reservationsanslutning till en kundorienterad process där kunden tackar ja för att förlänga sitt försäkringsskydd. Att vi nu tillsammans med Akademikerförbundet SSR ytterligare förbättrar medlemmarnas möjligheter att själv styra över sitt försäkringsbehov, känns både viktigt och samtida, säger Ida Fejer, chef för Marknad & Kundrelationer på Akademikerförsäkring.

Värdecheck på 1 000 kr

Sedan tidigare får alla nya medlemmar i de anslutna förbunden hos Akademikerförsäkring två försäkringar kostnadsfritt i tre månader. Nu tar Akademikerförbundet SSR ett steg ytterligare med lanseringen av en värdecheck på 1 000 kr, för att stärka försäkringserbjudandet till sina medlemmar.

– För oss på Akademikerförbundet SSR känns det kul att vi är först i Sveriges med att erbjuda en unik försäkringsförmån som den här, säger Tore Bengtsson som är Förbundssekreterare på Akademikerförbundet SSR.

Akademikerförsäkring ägs av Akademikertjänst, som i sin tur ägs av Sacoförbunden Sveriges Ingenjörer, Akademikerförbundet SSR, Naturvetarna, DIK, Sveriges Arbetsterapeuter och Sveriges Farmaceuter med totalt över 280 000 medlemmar. Bolagets främsta uppgift är att tillgodose försäkringsbehoven hos medlemmarna i de anslutna fackliga organisationerna. Detta gör Akademikerförsäkring i första hand genom att förmedla gruppförsäkringar med bra villkor och låg premie till förbundens medlemmar. Ambitionen är att alltid prioritera rådgivning över försäljningsresultat för att medlemmarna ska känna förtroende för Akademikerförsäkring som förmedlare.

Om Akademikerförbundet SSR

Akademikerförbundet SSR är Sveriges ledande samhällsvetarförbund. Förbundets 70 000 medlemmar är beteendevetare, ekonomer, folkhälsovetare, personalvetare, socionomer och andra samhällsvetare. De är akademiker som strävar efter ett samhälle och ett arbetsliv som tillvaratar, utvecklar och värderar akademisk kompetens.

För ytterligare frågor, kontakta:
Ida Fejer
Telefon: 0709-371919