Pressmeddelande 2015-08-27 Bättre försäkrings-villkor för studenter och arbetslösa

Arbetslösa får gratis hem- och bilförsäkring i 6 månader
Medlemmar som tecknat hem-, villa- eller bilförsäkring via Akademikerförsäkring och Moderna Försäkringar kan nu få försäkringarna betalda i 6 månader vid arbetslöshet.

Ersättningen betalas ut till den arbetslösa medlemmen i form av en klumpsumma som motsvarar ett halvårs försäkringspremier.

Billigare hemförsäkring för studenter
För att fler studenter ska ha råd med ett grundskydd för sitt hem så har bolagen sänkt månadskostnaden för studenthemförsäkringen från 80 kr till 45 kr.

– Vi har förbättrat skyddet för arbetslösa och studenter eftersom de är en extra utsatt medlemsgrupp. Vi arbetar kontinuerligt med att ta fram nya erbjudanden och förbättringar för våra medlemmar, säger Ingmar Norrefjord, vd på Akademikerförsäkring.

De nya villkoren gäller från augusti 2015.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Gillstedt, vice vd på Akademikerförsäkring

E-post: agi@akademikerforsakring.se

Pernilla Henkow, försäljningschef partner på Moderna Försäkringar
E-post: pernilla.henkow@modernaforsakringar.se

Akademikerförsäkring förmedlar gruppförsäkringar till medlemmar i Sveriges Ingenjörer, Akademikerförbundet SSR, Naturvetarna, DIK, Förbundet Sveriges Arbetsterapeuter, Sveriges Farmaceuter och Svenska logopedförbundet. Verksamheten ägs av Akademikertjänst som i sin tur ägs av samma förbund vars medlemmar de försäkrar. Läs mer på www.akademikerforsakring.se

Om Moderna Försäkringar

Moderna Försäkringar är en utmanare på den svenska försäkringsmarknaden som erbjuder sakförsäkringar för det moderna företaget och individen. Moderna är en del av Tryg som är en av Nordens största försäkringskoncerner. I Moderna ingår även varumärkena Atlantica, Moderna Djurförsäkringar och Bilsport & MC. Läs mer på www.modernaforsakringar.se