Nu kan alla teckna Sveriges första gravidförsäkring för pappor

2016-09-05

I våras lanserade Akademikerförsäkring i samarbete med Moderna Försäkringar Sveriges första gravidförsäkring för pappor.

Fram till idag har bara medlemmar i Akademikerförsäkrings anslutna fackförbund kunnat teckna försäkringen. Nu gör Moderna Försäkringar den tillgänglig för alla pappor och partners, utan krav på facklig tillhörighet.

– Vi är stolta över att ha varit först med att låta pappor ta ansvar för sitt föräldraskap på det här sättet. Det känns jätteroligt att fler nu får chansen att göra samma sak, säger Anders Gillstedt, produktansvarig på Akademikerförsäkring.

Fakta om Akademikerförsäkring

Akademikerförsäkring ägs av Akademikertjänst, som i sin tur ägs av Sacoförbunden Sveriges Ingenjörer, Akademikerförbundet SSR, Naturvetarna, DIK, Sveriges Arbetsterapeuter och Sveriges Farmaceuter med totalt över 280 000 medlemmar. Bolagets främsta uppgift är att tillgodose behoven hos medlemmarna i de anslutna fackliga organisationerna. Detta gör Akademikerförsäkring i första hand genom att förmedla grundprodukter med bra villkor och låg premie för många människor. Ambitionen är att alltid prioritera rådgivning över försäljningsresultat för att medlemmarna ska känna förtroende för Akademikerförsäkring som förmedlare.

Akademikerförsäkring är en registrerad försäkringsförmedlare och verksamheten styrs av lagar och förordningar där de viktigaste är: Lagen (2005:405) om försäkringsförmedling och FI:s allmänna råd (FFFS 2005:11) om försäkringsförmedling.

Fakta om Moderna Försäkringar

Moderna Försäkringar är en utmanare på den svenska försäkringsmarknaden som erbjuder sakförsäkringar för det moderna företaget och individen. Moderna är en del av Tryg som är en av Nordens största försäkringskoncerner. I Moderna ingår även varumärkena Atlantica, Moderna Djurförsäkringar och Bilsport & MC. Läs mer på www.modernaforsakringar.se

För mer information vänligen kontakta:

Anders Gillstedt, produktansvarig Akademikerförsäkring, agi@akademikerforsakring.se, 0706-88 77 51