Du kan bara avsluta dina egna försäkringar. Din partner behöver själv avsluta sin försäkring genom att kontakta oss på Mina sidor eller 0771-111 999.
Om hen ringer för att avsluta en försäkring behöver hen legitimera sig med mobilt BankID. Vi behöver också veta hens person- eller kundnummer, vilken försäkring hen vill säga upp och när hen vill att försäkringen upphör.
Jag vill avsluta mina försäkringar – när gör ni sista dragningen?
Försäkringsavtalet avgör hur länge du behöver betala för din försäkring.
Vissa försäkringar kan du avsluta direkt, till exempel personförsäkringar som livförsäkring, olycksfallsförsäkring och diagnosförsäkring.
Andra försäkringar har en längre bindningstid. Sakförsäkringar kan du till exempel bara avslutas vid huvudförfallodag, om inte försäkringsbehovet upphör. I det fallet kan du avsluta dem tidigare.
Vill du avsluta en personförsäkring och betalar via autogiro gör vi den sista dragningen tre vardagar innan den sista i månaden. Har vi hunnit dra pengarna blir det den sista dragningen vi gör. Därefter avslutas överenskommelsen för autogiro.
Kan jag skippa att betala en del av fakturan om jag vill avsluta en försäkring?
Nej, har du flera försäkringar och till exempel vill avsluta en av dina försäkringar eller ändra försäkringsbeloppet på någon av dem behöver du kontakta oss. Vi skickar då en ny faktura med rätt belopp som du ska betala.
Vad ska jag göra om jag har autogiro och vill avsluta mina försäkringar?
Du behöver inte göra någonting. Vi kommer inte att dra mer pengar efter det att dina försäkringar har avslutats.
Hur säger jag upp en försäkring?
Du kan säga upp en försäkring genom att avsluta din försäkring på Mina sidor eller ringa 0771-111 999. Om du ringer för att avsluta en försäkring behöver du legitimera dig med mobilt BankID. Du behöver också ange ditt person- eller kundnummer, vilken försäkring du vill säga upp och när du vill att försäkringen ska avslutas.