Se alla sökresultat
    Din sökning på “” gav totalt träffar
    • Våra försäkringar
      • För dig
      • För din familj
      • För hem och fordon
      • För ditt husdjur
      • För egenföretagare
      • För studenter
    • Våra tjänster
      • Försäkringsrådgivning
      • Skadeanmälan
      • Fixa pensionen
      • Innan du blir sjuk
        • Samtalsstöd Tusen frågor
      • Magasinet
      • Bjud in din partner
      • Försäkringskollen
    • Om oss
      • Att vara kund hos oss
      • Våra fackförbund
      • Kontakta oss
      • Frågor och svar
      • In English
        • Our offering
        • New member of the union
        • Student
        • Advice for private customers
        • Health Insurance for mental health issues
        • Talk Support
        • Questions and answers
    • Boka rådgivning
      Få hjälp att välja rätt försäkringar
    • Skadeanmälan
      Har du råkat ut för något och vill anmäla en skada? Använd vår tjänst på Mina sidor för att anmäla en skada.
      hospital-first-aid
    • Försäkringskollen
      Ta reda på vilka försäkringar du behöver
    Gå direkt till innehållet
    • Våra försäkringar
      • För dig
      • För din familj
      • För hem och fordon
      • För ditt husdjur
      • För egenföretagare
      • För studenter
    • Våra tjänster
      • Försäkringsrådgivning
      • Skadeanmälan
      • Fixa pensionen
      • Innan du blir sjuk
      • Magasinet
      • Bjud in din partner
      • Försäkringskollen
    • Om oss
      • Att vara kund hos oss
      • Våra fackförbund
      • Kontakta oss
      • Frågor och svar
      • In English
    Sök
    Logga in
    Meny
    • Om oss
    • In English
    • Health Insurance for mental health issues
      • Om oss
      • Att vara kund hos oss
      • Våra fackförbund
      • Kontakta oss
      • Frågor och svar
        • Frågor och svar om försäkringar
        • Frågor och svar om köp, betalning och avslut
        • Frågor och svar om det där andra
      • In English
        • Our offering
        • New member of the union
        • Student
        • Advice for private customers
        • Health Insurance for mental health issues
        • Talk Support
        • Questions and answers
    Insurance advice
    Talk insurance with us

    Are you unsure what kind of insurance you need? Book a meeting with an advisor, free of charge, and we’ll help you see the whole picture. Give us a call at 0771-111 999 or book a online-meeting.

    Rådgivare

    Book a online-meeting

    Health Insurance for mental health issues

    Are you feeling anxious, stressed, down, or depressed? Close to half of all long-term sick leave is due to mental health issues, and this insurance aims to change that. The health insurance acts as a first step toward planned care, offering help to address the issues weighing you down before they impact you so much that you can't work.

    What’s included

    This insurance is included in your membership with your trade union, and the care provided through the insurance focuses on giving you advice and tools to help you feel better.

    Through this insurance, you can receive up to 6 free treatment sessions with a licensed psychologist or psychotherapist within Skandia's network if you are at risk of reduced work capacity or illness due to mental health issues. Each session typically lasts 30 minutes, conducted via chat or a secure video platform. You can use the insurance again if you’ve been treatment-free for 12 consecutive months since your last session.

    Unsure if you’re struggling enough to need help?

    As a first step, you’ll answer questions about how you're feeling, and a nurse at Sophiahemmet Rehab Center will assess your responses to determine if you would benefit from seeing a psychologist or psychotherapist. It's better to make that first contact and let a professional assess – it’s completely free.

    How to use the insurance

    For your first time using the insurance, follow these steps:

    1. Start your case by logging into Hälsoslussen using your BankID.
    2. Answer a few questions about how you're feeling. These questions will be asked in Swedish, but any further assistance you receive through the insurance can be provided in English, if you prefer.
    3. You can now book an appointment with a nurse. The meeting takes place digitally via chat and lasts about 10 minutes. Hälsoslussen is staffed on weekdays between 8 AM and 3 PM. If you start your case outside these hours, you can book an appointment with the nurse once Hälsoslussen is open.
    4. The nurse will assess your care needs, and you will receive a booking ticket that allows you to schedule an appointment with a psychologist or psychotherapist.
    5. Book your appointment with a psychologist or psychotherapist. At the beginning of the session, you may be asked to answer additional questions about how you're feeling. These are called rating questions and help the psychologist or psychotherapist make a medical assessment. After that, the conversation will begin as a chat, with the option to switch to a video call.
    6. If it is determined that you need additional sessions, you will receive a new booking ticket after the meeting, allowing you to schedule another appointment with your psychologist or psychotherapist.

    If you need to reschedule, you should always book a new time. Canceling an appointment means you’ll need to repeat the entire process to receive a new booking voucher.

    Use the insurance

    Akademikerförsäkring Box 30120
    104 25 Stockholm

    Support

    Anmäl en skada

    Frågor och svar

    Kontakta oss

     

    Om oss

    Våra försäkringar

    Våra fackförbund

    In English

    Prata försäkring med oss

    Telefon: 0771-111 999

    Öppettider
    Mån-fre: kl. 8.30-16.00
    Lunchstängt: kl. 12.00-12.30

    Akademikerförsäkring Box 30120
    104 25 Stockholm
    • Förmedlarinformation
    • Integritetspolicy
    • Cookies
    • Ändra inställningar för cookies
    • Webbplatskarta